در این مقاله ما به بررسی ربات های از بین برنده علف های هرز میپردازیم. سم پاشی مازاد سموم دفع آفات و کشنده های علف های هرز روی مزارع نه تنها هدر دادن نیست بلکه می تواند به محیط زیست آسیب جدی برساند. ربات ها روش بسیار کارآمدتری را ارائه می دهند. با شیوع استفاده از سموم برای ازبین بردن آفات و آسیب رسیدن به محیط زیست، سازندگان این ربات ها عقیده دارند که این فناوری بخشی از یک انقلاب چهارم کشاورزی است، اتوماسیون و ارزیابی داده ها برای تولید بیشتر در حالی که به محیط زیست آسیب کمتری رسانده شود. فشار برای کاهش استفاده از سموم دفع آفات و افزایش مقاومت آفات در برابر مواد شیمیایی به معنی است که از بین بردن علف های هرز در اولویت اصلی کشاورزان است .

ربات های از بین برنده علف های هرز

در این مقاله به بررسی ربات های از بین برنده علف های هرز میپردازیم. سم پاشی بیش از حد سموم دفع آفات و کشنده های علف های هرز روی مزارع نه تنها هدر دادن منابع نیست بلکه می تواند به محیط زیست آسیب های جدی برساند. استفاده از ربات ها در این زمینه بسیار مورد توجه قرار گرفته است چراکه ربات ها روش های بسیار کارآمدتری را ارائه می دهند.
با شیوع استفاده از سموم برای ازبین بردن آفات و آسیب رسیدن به محیط زیست، سازندگان این ربات ها عقیده دارند که این فناوری بخشی از یک انقلاب چهارم کشاورزی است، اتوماسیون و ارزیابی داده ها برای تولید بیشتر، در حالی که به محیط زیست آسیب کمتری رسانده شود. فشار برای کاهش استفاده از سموم دفع آفات و افزایش مقاومت آفات در برابر مواد شیمیایی به این معنی است که از بین بردن علف های هرز در اولویت اصلی کشاورزان است .
استفاده از این ربات ها به این صورت است که در یک مزرعه هنگامی که یک ربات از بین برنده علف هرز، که به اصطلاح ربات قاتل نامیده می شوند، در حال پرسه زدن است، هنگامی که موتور هوش مصنوعی آن علف هرز را تشخیص دهد و روی هدف قفل شود، یک الکترود سیاه رنگ پایین می آید و انفجار ۸۰۰۰ ولتی را ایجاد می کند. یک خراش ، یک دود و هدف از بین رفته است. یک علف هرز ، که از درون زنده جوشانده می شود. ( درواقع در این روش علف های هرز به واسطه جریان برق و در نهایت سوزانده شدن از درون بدون استفاده از سموم شیمیایی از بین می روند )

این ربات های قاتل ، برای اولین بار در جهان است که علف های هرز را جداگانه در بین محصولات زراعی هدف قرار می دهند و در اولین تست های عملیاتی خود ، در حال شناسایی و از بین بردن علف های هرز دارای برگ های پهن هستند که با استفاده از الگو های هوش مصنوعی شناسایی می شوند. این ربات ها برای عملکرد نیاز به پردازش داده های اسکن شده از مزارع هستند و پس از عملیات، هوش مصنوعی از ازبین رفتن علف های هرز اطمینان حاصل می کند.

در این مقاله ما به بررسی ربات های از بین برنده علف های هرز میپردازیم. سم پاشی مازاد سموم دفع آفات و کشنده های علف های هرز روی مزارع نه تنها هدر دادن نیست بلکه می تواند به محیط زیست آسیب جدی برساند. ربات ها روش بسیار کارآمدتری را ارائه می دهند. با شیوع استفاده از سموم برای ازبین بردن آفات و آسیب رسیدن به محیط زیست، سازندگان این ربات ها عقیده دارند که این فناوری بخشی از یک انقلاب چهارم کشاورزی است، اتوماسیون و ارزیابی داده ها برای تولید بیشتر در حالی که به محیط زیست آسیب کمتری رسانده شود. فشار برای کاهش استفاده از سموم دفع آفات و افزایش مقاومت آفات در برابر مواد شیمیایی به معنی است که از بین بردن علف های هرز در اولویت اصلی کشاورزان است . ربات های از بین برنده علف های هرز ربات های از بین برنده علف های هرز        300x180

همچنین برای ایمنی بیشتر، این ربات ها دارای حسگرهای لیزری هستند تا در صورت مواجه شدن با اتفاق غیر منتظره ، انسداد مسیر را تشخیص داده و در حالت خواب، خاموش شوند. در کنار آنها دکمه های قرمز بزرگی نیز برای از کار انداختن دستی وجود دارد.
این ربات ها به طور متوسط ، ۶ ترابایت داده در روز به کشاورزان تحویل می دهد درنتیجه آنها می توانند با استفاده از داده ها مشکلات محصولات زراعی خود را شناسایی و برطرف کنند . چراغ های LED تعبیه شده در این ربات ها به این معنی است که ربات ها می توانند شب ها نیز کار کنند.

بن اسکات رابینسون ، مدیرعامل شرکت ربات های کوچک (SRC) ( یکی از شرکت های توسعه دهنده ربات های قاتل ) می گوید: “طی سالیان گذشته زمانهایی بوده است که ما فکر می کردیم این روز واقعاً هرگز اتفاق نخواهد افتاد. این ربات ها بخشی از انقلاب صنعتی چهارم هستند که از فناوری برای تمرکز بر دقت ، کارایی و پایداری استفاده می کنند.” که این نشان از سخت بودن مسیر ساخت ربات هایی است که دارای سطوح بالایی از قابلیت اطمینان پذیری و دقت باشند.
این فناوری هزینه زیادی برای صنعت دارد اما مقاومت در برابر علف کش ها مسئله شماره یک کشاورزی است. این ربات ها به ما فرصتی واقعی برای جلوگیری از استفاده از ورودی های مصنوعی به زنجیره غذایی انسان می دهند.
همچنین شناسایی برخی گیاهان از علف های هرز مانند گیاه سیاه دانه حتی برای کشاورزان نیز دشوار است. اما سیستم هوش مصنوعی ربات ها می تواند از شش طول موج مختلف نور به عنوان اثر انگشت طیفی برای تشخیص علف هرز استفاده کند.
اینکه کشاورزان چقدر سریع ربات ها را می پذیرند یک سوال باز است. کشاورزان در حال حاضر سرمایه گذاری عظیمی در تراکتورهای خود انجام می دهند و بنابراین ممکن است فناوری را که با وسایلشان سازگار است + را ترجیح دهند. این یک راه حل است که به کشاورزان امکان می دهد مزارع خود را بدون مواد شیمیایی ، انتشار کربن ، خاککاری و …از علف های هرز مصون دارند. این فناوری به وضوح آینده این صنعت است و کمی زمان لازم است تا به این پذیرش برسیم.

در کنار ربات های قاتل، استفاده از ربات ها برای بهره وری هدفمند از سموم نیز مطرح می باشد.

در این مقاله ما به بررسی ربات های از بین برنده علف های هرز میپردازیم. سم پاشی مازاد سموم دفع آفات و کشنده های علف های هرز روی مزارع نه تنها هدر دادن نیست بلکه می تواند به محیط زیست آسیب جدی برساند. ربات ها روش بسیار کارآمدتری را ارائه می دهند. با شیوع استفاده از سموم برای ازبین بردن آفات و آسیب رسیدن به محیط زیست، سازندگان این ربات ها عقیده دارند که این فناوری بخشی از یک انقلاب چهارم کشاورزی است، اتوماسیون و ارزیابی داده ها برای تولید بیشتر در حالی که به محیط زیست آسیب کمتری رسانده شود. فشار برای کاهش استفاده از سموم دفع آفات و افزایش مقاومت آفات در برابر مواد شیمیایی به معنی است که از بین بردن علف های هرز در اولویت اصلی کشاورزان است . ربات های از بین برنده علف های هرز ربات های از بین برنده علف های هرز            300x192

استفاده از سموم به گونه میکروپاشش به این معنی است که استفاده از ربات ها می تواند میزان علف کش مورد استفاده در مزاحل رشد محصولات را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. ربات های پاشش میکرو از فناوری بینایی رایانه برای تشخیص علف های هرز استفاده می کنند و سپس یک قطره علف کش را  روی آنها می پاشند. AG BOT II یک ربات خورشیدی است که از این روش استفاده می کند.
هوش مصنوعی محصول را تشخیص می دهد ، علف های هرز را هدف قرار می دهد و پیغام را برای نازل های سمپاش ارسال می کند . یک روبات سم پاش می تواند تا ۹۰ درصد استفاده از مواد شیمیایی را کاهش دهد همچنین سرعت ثابت و بالا را به ارمغان آورد. حرکت بدون توقف، شناسایی و بکارگیری سموم مانند چاپگر جوهر افشان عظیمی است که در مزارع کشاورزی در حال چرخش است.
واحد کشنده ربات حامل رایانه ، دوربین ، حسگر ، مخزن و نازل است که قادر به پاشش به یک نوع گیاه و جلوگیری از پاشش به نوع دیگر است. رایانه برای تشخیص محصول مشخص برنامه ریزی شده است و هر گیاهی را که با محصول تعیین شده مطابقت نداشته باشد با پاشش سموم علف کش از بین میبرد.
جادوی واقعی هنگامی اتفاق می افتد که علف های هرز و محصول با هم تداخل داشته باشند. این یک مکانیسم دقیق سمپاشی بدون توجه به فاصله بین علف های هرز و محصول است.
برخی از ربات های علف های هرز حتی نیازی به استفاده از مواد شیمیایی ندارند. به عنوان مثال RoboCrop از بینش رایانه ای برای شناسایی گیاهان و اعمال فشار توسط تراکتور برای از ریشه در آوردن علف های هرز استفاده می کند.

به اشتراک بگذارید

یادداشت های مرتبط

مشکلات صنعت کشاورزی
مقاله
Mohammadreza Abedini

مشکلات جهانی صنعت کشاورزی

در این مقاله از مقالات مجموعه نادهی قصد داریم تا به شیوه حل مشکلات جهانی صنعت کشاورزی بپردازیم. اکثر مدیران کسب‌وکار ها به خوبی می‌دانند

ادامه مطلب »
نمک زدایی آب
مقاله
Mohammadreza Abedini

نمک زدایی آب

در پاسخ به بحران کمبود آب در جهان، اصلی‌ ترین روش ارائه شده توسط دانشمندان، روش نمک زدایی آب شور است. به دلیل کمبود فزاینده

ادامه مطلب »
مزرعه من
مقاله
Mohammadreza Abedini

ریسک منابع انسانی

در آخرین مقاله از سری مقالات مدیریت ریسک در کشاورزی، به معرفی ریسک منابع انسانی و نحوه مدیریت آن خواهیم پرداخت. شما میتوانید مقاله قبل

ادامه مطلب »