لوازم کنترل از راه دور دام

لوازم کنترل از راه دور دام ها امروزه با پیشرفت تکنولوژی بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته اند، این لوازم به دامداران کمک میکند تا تنها با اشاره انگشت خود بتوانند گاو های مریض یا گاو هایی که تحت گرمای شدید قرار گرفته اند را شناسایی کنند یا بفهمند که آیا در ساختمان گاوداری باز مانده است یا نه. به طور خلاصه این تجهیزات این امکان را به دامداران میدهد تا با چشمانی باز و با توجه به وضعیت فعلی گله خود تصمیمات لازم را برای آنان اتخاذ کنند، حتی اگر از نظر مکانی با گله ی خود فاصله زیادی دارند.

لوازم کنترل از راه دور دام ها امروزه با پیشرفت تکنولوژی بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته اند، این لوازم به دامداران کمک میکند تا تنها با اشاره انگشت خود بتوانند گاو های مریض یا گاو هایی که تحت گرمای شدید قرار گرفته اند را شناسایی کنند یا بفهمند که آیا در ساختمان گاوداری باز مانده است یا نه. به طور خلاصه این تجهیزات این امکان را به دامداران میدهد تا با چشمانی باز و با توجه به وضعیت فعلی گله خود تصمیمات لازم را برای آنان اتخاذ کنند، حتی اگر از نظر مکانی با گله ی خود فاصله زیادی دارند. لوازم کنترل از راه دور دام لوازم کنترل از راه دور دام Activity Monitor Nedap pic

در ادامه به ذکر چند موردی میپردازیم که لوازم کنترل از راه دور دام میتواند به دامدارن کمک بکند:

نگه داشتن سوابق با دقت و سرعت زیاد

لوازم کنترل از راه دور دام میتوانند به شما به صورت ۲۴ ساعته نشان بدهند که یک هر یک از اعضای گله ی شما مشغول چه کاری میباشد، ضربان قلبش چگونه است و در چه مکانی حضور دارد. همچنین قابلیت نشان دادن نحوه عملکرد آنان را نیز دارد. این قابلیت باعث ارائه اطلاعت و نکاتی به شما میشود که هیچ انسانی نمیتواند با این دقت این اطلاعات را برای شما فراهم کند.

تصمیم گیری در لحطه

اگر مشکلی برای یک یا گروهی از گاوها پیش بیاید، یک هشدار برای شما توسط لوازم کنترل از راه دور دام ارسال خواهد شد. تصمیم گیری های لحظه ای و بموقع میتواند وضع موجود را بهبود ببخشد یا از بروز یک فاجعه جلوگیری کند. با استفاده از لوازم کنترل از راه دور دام دیگر نیازی به صبر کردن برای تمام شدن کارهای روزانه برای تشخیص گاوهای مریض نیست.

افزایش بهره وری کارگران

کارگران مشغول در گله به جای صرف وقت و انرژی خود برای بررسی سلامتی دام میتوانند به کارهای دیگر بپردازند که میتواند بهره وری و سوددهی شما را افزایش بدهد.

کاهش هزینه های دارویی و نیروی انسانی به ازای هر گاو مریض

لوازم کنترل از راه دور دام گاو های بیمار را قبل از یک انسان میتوانند تشخیص بدهند و این مساله به شما کمک میکند که در زمان و هزینه ی درمان لازم برای گاو را کاهش دهید. این اتفاق با درمان گاو مریض حتی قبل از بروز علائم اتفاق میافتد.

بزرگ تر شدن گله

طبق تحقیقاتی که در مزارع مختلف انجام شده است مزارعی که در آنان دام از وضعیت بهتری برخوردار است نرخ تولید مثل بیشتری دارد، این بهبود وضعیت لازم نیز با استفاده از لوازم کنترل از راه دور دام به راحتی اتفاق می افتد و در طول زمان گله ی شما بزرگ و بزرگتر میشود.

به اشتراک بگذارید

یادداشت های مرتبط

مشکلات صنعت کشاورزی
مقاله
Mohammadreza Abedini

مشکلات جهانی صنعت کشاورزی

در این مقاله از مقالات مجموعه نادهی قصد داریم تا به شیوه حل مشکلات جهانی صنعت کشاورزی بپردازیم. اکثر مدیران کسب‌وکار ها به خوبی می‌دانند

ادامه مطلب »
نمک زدایی آب
مقاله
Mohammadreza Abedini

نمک زدایی آب

در پاسخ به بحران کمبود آب در جهان، اصلی‌ ترین روش ارائه شده توسط دانشمندان، روش نمک زدایی آب شور است. به دلیل کمبود فزاینده

ادامه مطلب »
مزرعه من
مقاله
Mohammadreza Abedini

ریسک منابع انسانی

در آخرین مقاله از سری مقالات مدیریت ریسک در کشاورزی، به معرفی ریسک منابع انسانی و نحوه مدیریت آن خواهیم پرداخت. شما میتوانید مقاله قبل

ادامه مطلب »