اولین جلسه شرکت توسعه گران کیمیای شرق تیهو با جهاد کشاورزی شهرستان داورزن حول محور تشکیل صندوق تعاونی زنان روستایی و صندوق خرد زنان روستایی برگزار شد. در این جلسه محمد جواد خادم مدیر عامل شرکت توسعه گران کیمیای شرق تیهو با اشاره به اینکه شرکت نزدیک به دو سال است فعالیت خود را در روستای بهانگر آغاز کرده است، ادامه داد:« فعالیت هایی که می خواهیم؛ برای زنان روستای صد خرو، شهرستان داورزن راه اندازی کنیم، حدود دو سال است که در حال رصد شدن است و امکان ضرر در این فعالیت ها کم خواهد بود. روستای صدخرو عده زیادی مهاجر دارد که جسته گریخته خریدهای خود را از محلی های روستا انجام می دهند و اگر اجناسشان جور نشد،آنها را از مکانی دیگر تهیه می کنند.»

او افزود:« اگر عده ای دور هم جمع شوند و فعالیت های خانگی خود را هدفمند کنند به طور یقین داستان جور دیگری به پیش خواهد رفت. اگر بتوان سرمایه های کوچک را جمع  و آنها را در یک جا سرمایه گذاری کرد؛ قطعاً سرمایه عظیمی ایجاد خواهد شد که به ایجاد کسب و کارها کمک خواهد کرد. اگر طرح مورد نظر توجیه اقتصادی داشته باشد، شرکت های پشتیبان در این راه شما را تنها نخواهند گذاشت. »شرکت تعاونی زنان روستایی پنجره ای رو به فردا IMG 20200716 094341 1 300x225

خادم با اشاره به اینکه بهتر است از محصولات خانگی مانند رب، کنجد، زیره و… استفاده شود، اظهار کرد:« تشکیل شرکت تعاونی کمک می کند که محصولات تولید شده توسط زنان روستایی دارای برند، مجوز و مجوزهای بهداشتی شوند. رئیس شورای روستا قول داده در گام اول برای این موضوع زمین لازم را در اختیار این شرکت تعاونی قرار دهد.»

او تصریح کرد:«فروش تولیدات ابتدا به صورت خرد و اینترنتی خواهد بود؛ ولی بعد به صورت گسترده تر این محصولات در بازارهای کشور عرضه خواهد شد.»

مهری محمدی خواه، مسئول ترویج جهاد کشاورزی شهرستان داورزن، در ادامه گفت:« برای اعتماد زنان روستای صد خرو، به شرکت تعاونی زنان روستایی، در ابتدا باید این شرکت ویژه صد خرو تشکیل و به ثبت برسد. در گام بعدی برای خرید سهام و شروع کار، باید صندوق خرد زنان روستایی در غالب شرکت تعاونی زنان روستایی تشکیل شود.»

او تصریح کرد:« صندوق خرد زنان روستایی در تعداد ۲۵ تا ۳۰ نفر است و نیاز به انتخاب تسهیلگر دارد. در قوچان ۵۲ صندوق خرد زنان روستایی تشکیل شده و هر صندوق درآمد زایی بالایی دارد. زنان روستایی نباید هنرهای خود را دست کم بگیرند و در گام نخست نیز نباید انتظار درآمد میلیونی را داشته باشند. در این راه باید صبوری و همت داشت. »شرکت تعاونی زنان روستایی پنجره ای رو به فردا IMG 20200716 094354 300x225

محمدی خواه گفت:« تمام مشاغل خانگی چه در حیطه کشاورزی باشند چه غیر کشاورزی شامل تسهیلات و وام بانکی خواهند شد. همچنین صندوق خرد  زنان روستایی کلاس ها و دوره های آموزشی و مهارتی برای زنان عضو صندوق برگزار خواهد کرد.»

در پایان جلسه، تصمیم گیری شد که تعداد نفرات علاقمند برای حضور در شرکت تعاونی زنان روستایی، ثبت نام اولیه را انجام دهند.

به اشتراک بگذارید:

فیسبوک
توئیتر
لینکداین
تلگرام
واتس اپ
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر های مرتبط

آخرین اخبار