استارت آپ غذاهای محلی و سنتی با حضور زنان روستایی (بی بی پز)

روستاها و به ویژه زنان روستایی همواره میزبان میهمان هایی از شهر بوده و هستند، چه آنان که شهرنشینان به شکل گذری و یا گاه و بی گاه به آنها سر می زنند و چه آنها که میزبان ویلاها و اقامتگاه های موقت شهرنشینان هستند.

همواره دسترسی به غذای گرم و تازه برای مسافران گذری و اقامتی در روستاها یک مسئله است. از آنجاییکه شیوه ای برای سفارش دادن غذا به خانم های ساکن روستا وجود ندارد، یا این کار بدون پاداش مادی اتفاق می افتد و یا آنکه مسافر دچار مشکلات فراوانی بابت تامین غذای خود می شود.  حال آنکه در هر روستایی تعداد قابل توجهی کدبانو حاضرند در کنار تهیه غذای خود  شغلی نیز داشته باشند.

بی بی پزBiBiPaz  نام استارت آپ زنان روستایی است که امکان سفارش دادن غذا به کدبانوهای ساکن روستا را برای مسافران فراهم می کند. ‌چه آنها که قصد اقامت در روستا را دارند و چه آنها که صرفا مایلند تا غذا را دریافت کرده و در محیط باز روستایی آن را صرف کنند.

این استارت آپ با گردهم آمدن ۱۵ تن از زنان روستایی شکل گرفت و در حال حاضر فاز آزمایشی خود را می گذراند و در سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیون ریال گردش مالی داشته است که حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد از این مبلغ درآمد زنان روستایی بوده است.

بی بی پز در جهت توسعه فرهنگ غذای بومی اقدام به برگزاری کارگاه های مختلفی مانند کارگاه طعم و مزه و کارگاه عکاسی از غذا کرده است و در آینده به عنوان یک واحد فعال روستایی آماده برگزاری و حضور در جشنواره های مختلف غذا و صنایع غذایی خواهد بود.

به اشتراک گذاری