صندوق قرض الحسنه کارآفرینی روستایی

در کنار تامین نیازهای خرد روستائیان از طریق صندوق قرض الحسنه عادی، صندوق قرض الحسنه کارآفرینی با هدف ترویج و توسعه کسب و کارهای خرد روستایی شکل گرفته است.

در این صندوق ها نیز وام بصورت قرض الحسنه پرداخت خواهد شد؛ ولی صرفا شامل مواردی می شود که فرد روستائی بخواهد در روستای محل زندگی خود شخصا یا از طریق سرمایه گذاری در شرکت های تعاونی روستایی کسب و کاری را ایجاد کند.

اولویت دریافت این وام ها با جوانان ساکن روستا است که بین ۱۸ تا ۲۵ سال سن دارند.

وام ها به متقاضیانی پرداخت می شود که دارای برنامه مشخص کاری باشند و هیئت عامل صندوق کارآفرینی با در نظر گرفتن نوع کسب و کار، میزان و دوره بازپرداخت وام را تعیین می کند.

در صندوق های کارآفرینی هم از کارآفرینان یا کسبه مورد اعتماد مستقر در محل استفاده می شود و شیوه تصمیم گیری و تعیین مقررات و تخصیص منابع با نظر هیئت عامل صورت می پذیرد.

تا کنون از طریق دو صندوق کارآفرینی روستایی تا سقف ۵۰ میلیون ریال  به ۱۵ نفر وام پرداخت شده است و این وام ها در زمینه تولید شترمرغ، ‌جوجه کشی مرغ، پرورش ماهی های تزئینی، پرورش بلدرچین، پرورش گل های تزیینی، خرید تجهیزات فیلمبرداری توسط عکاس و فیلمبردار روستا، تکمیل سرمایه مورد نیاز فروشگاه روستا، مورد استفاده قرار گرفته است.

به اشتراک گذاری