معرفی استارتاپ های روستایی

مردم بسیاری در مناطق روستایی همچنان از آب شرب، برق، آموزش مناسب و برنامه ی سلامتی درخور محروم هستند. در کشوری مانند هند که در مسیر سریع پیشرفت بخصوص در مناطق شهری قرار دارد، شرکت های استارتاپی زیر در جهت هوشمند سازی روستا ها و رساندن نرخ پیشرفت کیفیت زندگی در روستا ها به نرخ پیشرفت شهر ها هستند.

۱. Niramai

شرکت سلامت-تکنولوژی Niramai در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد. معنای لغوی Niramai به معنای، بدون مریضی، در زبان سانسکریت می‌باشد. این شرکت سلامت-تکنولوژی تولید کننده وسیله ای برای بررسی تومور های سرطانی می‌باشد که به وسیله ی یک سنسور با رزولوشن بالای حرارتی سینه را اسکن می‌کند و با استفاده از سامانه ی ابری و داده های آماری و تصاویر حرارتی (به کمک هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی) به تشخیص زودهنگام سرطان سینه کمک میکند.

این شرکت طبق گزارش های رسانه ها با کمک های مالی یک بنیاد خیریه و ارگان های دولتی در حال معرفی تکنولوژی خود در مناطق روستایی و شهر های کوچک هندوستان می‌باشد.

طبق ادعای بنیان گذاران این شرکت، استفاده از این دستگاه بدون اثرات جانبی می‌باشد و توده هایی تا ۵ برابر کوچکتر از توده های قابل تشخیص با تجهیزات سنتی قابل مشاهده می‌باشند.

استارتاپ های روستایی معرفی استارتاپ های روستایی Untitled design 10 2 300x150

۲. Gaatha

شرکت Gaatha یک پلتفرم فروش مشارکتی برای صنایع دستی سنتی هندی میباشد که کار خود را در سال ۲۰۰۹ آغاز کرد.

محصولات این شرکت شامل  لباس، جواهرات، نقاشی و لوازم التحریر می‌باشد که توسط هنرمندان محلی تولید شده‌اند.

شعار بنیان گذاران این شرکت این است که لوازم موجود در این فروشگاه مجازی، ابزار بی روح نیستند بلکه پشت هر یک از این محصولات داستانهایی نهفته است.

شرکت Gaatha ادعا می‌کند در هر ماه بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ سفارش ثبت می‌کند.

استارتاپ های روستایی معرفی استارتاپ های روستایی AnIndianSummer Gaatha3 1 300x169

۳. Maatritva

شرکت Maatritva یک پلتفرم موبایل برای زنان روستایی می‌باشد که هدفش جلوگیری از بوجود آمدن شرایط خطرناک زایمان برای زنان باردار روستایی می‌باشد که برای نیل به این هدف سعی در شناسایی و دنبال کردن روند بارداری زنان تحت خطر می‌کند.

اولین نسخه ی Maatritva در سال ۲۰۱۷ عرضه شد و گزینه های استفاده ی آفلاین و استفاده از نرم افزار به زبان های محلی و روستایی نیز فراهم بود. زنان باردار از این نرم افزار جهت ثبت اطلاعات پزشکی خود استفاده می‌کردند.

نتایج مثبت تولید این نرم افزار باعث افزایش محبوبیت این پلتفرم شد و در حال حاضر این نرم افزار بیش از ۱۰۰۰ کاربر فعال دارد و به بیش از ۱۳۰۰۰ زن باردار کمک کرده است.

استارتاپ های روستایی معرفی استارتاپ های روستایی unnamed 300x146

با ادامه ی معرفی استارت آپ های روستایی در مقاله های بعدی همراه مجموعه نادهی باشید.

به اشتراک بگذارید

یادداشت های مرتبط

مشکلات صنعت کشاورزی
مقاله
Mohammadreza Abedini

مشکلات جهانی صنعت کشاورزی

در این مقاله از مقالات مجموعه نادهی قصد داریم تا به شیوه حل مشکلات جهانی صنعت کشاورزی بپردازیم. اکثر مدیران کسب‌وکار ها به خوبی می‌دانند

ادامه مطلب »
نمک زدایی آب
مقاله
Mohammadreza Abedini

نمک زدایی آب

در پاسخ به بحران کمبود آب در جهان، اصلی‌ ترین روش ارائه شده توسط دانشمندان، روش نمک زدایی آب شور است. به دلیل کمبود فزاینده

ادامه مطلب »
مزرعه من
مقاله
Mohammadreza Abedini

ریسک منابع انسانی

در آخرین مقاله از سری مقالات مدیریت ریسک در کشاورزی، به معرفی ریسک منابع انسانی و نحوه مدیریت آن خواهیم پرداخت. شما میتوانید مقاله قبل

ادامه مطلب »