کار آفرینی گره کور روستاها را باز خواهد کرد

جلسه مشترک اعضای هیات مدیره و دست اندرکاران «مجموعه نادهی» با اعضای هیات مدیره «شرکت سرمایه گذاری تیهو» ، در محل سالن اجتماعات هتل المپیک شمال، شهرستان آمل برگزار شد. در این جلسه محسن کچوئی، بنیانگذار مجموعه نادهی و عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری تیهو  با اشاره به اینکه اقداماتی که این روزها جهت کارآفرینی در روستاها انجام می شود؛ حکم مسکن را دارد، گفت:« هیچ روستایی در ایران با نگاه های خیرخواهانه فردی و بدون نظم و نظام، آباد نخواهد شد. مشکلات و گره هایی که در روستاها و مناطق کمتر مورد توجه قرار گرفته شده قرار دارد با کار آفرینی باز خواهد شد»کار آفرینی گره کور روستاها را باز خواهد کرد 12 300x163

او ادامه داد:« روستا باید به عنوان نقطه ایجاد ارزش معرفی شود. تا کنون روستاها به عنوان مصرف کننده بوده اند و و صرفا کمک ها و امکانات محدود اختصاص داده شده را دریافت می کرده اند، در حالیکه این شیوه نه مورد رضایت روستائیان بوده و نه حتی نهادهای تصمیم گیر و سایر دست اندرکاران را راضی کرده است. و این به دلیل این است که هنوز پایداری و استقلال  در زمینه کارآفرینی در روستاها اتفاق نیافتاده است. »

کچوئی با اشاره به اینکه شروع فعالیت ها در حوزه روستایی طی چند سال اخیر از روستای بهانگر شهرستان داورزن بوده است، اظهار کرد:« این داستان به مدت پنج سال است که تداوم یافته و یک شرکت در این راستا تاسیس شده است. مجموعه نادهی  نخستین شرکت سرمایه گذاری در حوزه کسب و کارهای روستائی است و عضو گروه سرمایه گذاری تیهو است. این مجموعه تولیدی، آموزشی، کشاورزی و دامداری نیست و فعالیت اجرایی ندارد، اما می تواند در تمام مجموعه ها به عنوان سرمایه گذار حضور داشته باشد. »

او ادامه داد:« این مجموعه ایجاد شده تا روش هایی را کشف کند که روستاها از محل دریافت به محل عرضه تبدیل شوند. در روستا بر دو اصل از کار آفرین حمایت می شود، ابتدا شناخت کارآفرین و دوم حمایت از کارآفرینان در چند مرحله. در واقع تیم های کارآفرینی به دو گروه تقسیم می شوند. گروه اول تیم هایی هستند که سابقه ندارند و به مرکز رشد معرفی خواهند شد. به آنها آموزش های لازم داده می شود و سرمایه اولیه در اختیارشان قرار می گیرد تا به مرحله ارائه محصول برسند و آماده جذب سرمایه گذار شوند. گروه دوم تیم هایی هستند که دارای سابقه اند، بنابراین سوابق و صورتحساب های مالی و کاری آنها بررسی خواهد شد و اگر در مرحله سرمایه پذیر باشند به سرمایه گذار معرفی خواهند شد.»

در انتهای جلسه با رای گیری اعضای هیات مدیره مجموعه نادهی انتخاب شدند.

به اشتراک بگذارید:

فیسبوک
توئیتر
لینکداین
تلگرام
واتس اپ
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر های مرتبط

آخرین اخبار