اولین جلسه هیات مدیره شرکت توسعه گران کیمیای شرق تیهو با رئیس شورای روستای صدخرو و دهیار این روستا در محل شورای این روستا برگزار شد. در این جلسه ضمن معرفی فعالیت ها و اهداف شرکت توسعه گران کیمیای شرق تیهو در مورد ظرفیت های روستای صدخرو بحث و تبادل نظر شد. محمد جواد صفایی، رئیس هیات مدیره شرکت با اشاره به این که شرکت توسعه گران به دنبال کارآفرینی روستایی با استفاده از ظرفیت ها، سرمایه مردمی و کار تیمی است، ادامه داد:« موسسه نادهی با چندین هدف شکل گرفته که اولین آن، انجام کار تیمی است و در ابتدا پیشنهاد مرکز رشد روستایی داده شده است. یک قرداد سه جانبه در مهر ماه سال گذشته در عمارت بی بی بین پارک علم و فناوری مشهد، دانشگاه حکیم سبزواری و بنیاد ارزش آفرینان در تهران بسته شد. به دنبال آن این موسسه از شرکت های تیهو در تهران و کیش، یاری گرفت. دانشگاه حکیم سبزواری، فعالان اقتصادی محلی و حوزه های  کارآفرینی محلی نیز از نظر ذهنی درگیر شدند و از بهمن ماه این درگیری ها آغاز شد و هفته گذشته به ثمر رسید.»

مشارکت مردمی رمز موفقیت  اقتصاد روستایی IMG 20200711 091218 300x225

صفایی، اظهار کرد:« شرکت توسعه گران کیمیای شرق تیهو از دل اتفاقات بیرون آمد. اکثر سهام این شرکت در اختیار شرکت مادر است، اما باقی محلی است. این شرکت چند هدف دارد که یکی از آنها انجام فعالیت هایی است که بتواند علاوه بر اقتصاد، حوزه های اجتماعی را نیز پوشش دهد. دومین مورد این است که فعالیت های اقتصادی در بستر فعالیت های اقتصادی روستایی انجام شود.»

رئیس هیات مدیره شرکت توسعه گران کیمیای شرق تیهو، گفت: « اگر بتوانیم ایده های نو برای ظرفیت های محلی داشته باشیم، شاید بتوایم به هدف عمده خودمان برسیم و این هدف مدل سازی برای کسب و کارهای نو روستایی است. اگر این کار انجام شود، به طور یقین اولین مدل ها در داورزن خواهد بود. اگر در این زمینه موفق شویم، این مدل ها به منطقه و بعد به کل ایران خواهد رسید. »

او ادامه داد:« فعالیت ها چون تیمی خواهد بود به شدت نیاز به مشارکت مردم دارد. شاید در قدم های اول مهمترین کار شرکت حفظ سهام داران اصلی و همچنین کار آفرینی اجتماعی است. خوشبختانه روستای صدخرو در شهرستان داورزن دارای  ظرفیت های زیادی است و مشارکت مردم در این روستا بالا بوده. »

مصطفی فهیمی، رئیس شورای روستای صد خرو، شهرستان داورزن، با اشاره به وجود ظرفیت های خوب این منطقه برای سرمایه گذاری در این جلسه، گفت:« روستای صدخرو ظرفیت های خوبی دارد که باید از آنها به خوبی استفاده کرد. همچنین مردم آن مشارکت خوبی در زمینه کارآفرینی دارند. برای نمونه دو زمین در حاشیه جاده قرار دارد که می توان از موقعیت خوب این زمین ها استفاده کرد. دو پیشنهاد برای استفاده از ظرفیت این زمین ها دارم که یکی تاسیس بلوکه زنی در سطح وسیع در این منطقه است که اشتغال زایی برای جوانان منطقه خواهد داشت و دوم ایجاد استراحتگاه بین راهی برای مسافران که می تواند درآمد بالایی را علاوه بر اشتغال زایی به همراه داشته باشد.»

او ادامه داد:« یک خانه قدیمی با قدمت بیش از ۱۲۰ سال در این روستا وجود دارد که می توان از آن به عنوان خانه بومگردی استفاده کرد و البته نیاز به بازسازی دارد. »

در پایان این جلسه از زمین ها و خانه قدیمی مورد نظر بازدید میدانی به عمل آمد و تبادل نظری در محل صورت گرفت.

به اشتراک بگذارید:

فیسبوک
توئیتر
لینکداین
تلگرام
واتس اپ
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر های مرتبط

آخرین اخبار